Friday, March 15, 2013

Hello fredag!

Igår hade vi med oss Dantes kompis Wille hem från dagis.
Det var fullt ös på grabbarna som bara satt stilla när de knödde i sig varsin hamburgare med bröd och pommes vid sidan av (definitivt skräpmat, även om burgaren var av det 'bättre' slaget med hög kötthalt).
När disken var diskad, bänkarna torkade, tvätten, nedplockad, vikt och undanlagd, ny tvätt tvättad och hängd, tvätt struken, badrummet städat, golvet dammsugit, fröet duschad, tandborstad och kissad, sagan läst och fröet somnat, bytte jag om till träningskläder för att köra ett pass.
Allvarligt talat.. jag vet inte om det är den där sabla njurbäckeninflammationen eller om det är att jag är så in i helvete ur form men efter en kvart av halvhjärtat lyftande och utfallande var jag helt slut.
Som om jag aldrig tränat en dag i mitt liv ungefär.
Helt sjukt orkeslös.
Nu får jag fanimej piska igång fläsket, jag inte bara ser ut att vara fullkomligt ur form, jag ÄR fullkomligt ur form!
Idag är det iaf fredag. -14 grader visade termometern i morse, så det var kallt om näsan men solen gassar och det är ändå en helt magisk senvinterdag.
Om bara några få arbetstimmar tar jag helg.
Det blir inga chips till fredagsmyset för den här tjockismamman, men mysigt blir det oavsett.


1 comment:

Sandra said...

Pff miss sexi e du!! Kram