Monday, July 30, 2007

Back to work

Då var jag tillbaka på jobbet igen.
Två regniga semesterveckor är till ända.
EN fjuttig dag på stranden har det blivit, resten har ju som bekant regnat bort. Det har avverkats en och annan tub o spray med fejkbränna ska väl erkännas. Har förresten hört att de använder rost i de där krämerna för att få fram färgen… Känns ju mycket mindre cancerframkallande än solen eller hur….
Vare sig det är sant eller ej o cancerframkallade eller inte vet jag inte, men om det nu är så är det bara ännu en cancerogen som jag väljer att ignorera.
Helgen har ägnats åt flera av mina favortissysslor; festa med goda vänner, äta massa god mat, och en gnutta shopping.
I fredags var vi = jag, K o några vänner på Fjordfestivalen i Uddevalla.
K är en hejare på att bugga o tvingade upp mig på dansgolvet. Jag lämnade ett långt spår av klösmärken i golvet då jag naglade fast mig och stretade emot så gott det gick. De vill säga fram till att jag fått i mig tillräckligt med alkohol, sedan var jag mycket mer villig att göra mig till allmänt åtlöje.
Tro det eller ej, men jag hängde med hyfsat o K hade både armar och ben i behåll efter några varv med mig på golvet.
I lördags var det fest hemma hos vänner till mig och det var minsann uppehåll under hela kvällen så vi hann att grilla utan att behöva jaga regnskydd.
Det var hur kul som helst, alla var på bästa humör och jag blev ivrig att visa mina nya färdigheter i buggvärlden.
Tur för mig fanns där två villiga män som svingade runt mig på golvet som om vi aldrig gjort annat. Jaja, det såg säkert inte så snyggt ut som det kändes men vad fan… Kul var det iaf o det är väl det som räknas!
Sorgligt nog är det ju en gammal o skröplig kropp man dras med så självklart klarade inte jag mig utan blessyrer. Mitt dåliga knä skriker o svär åt mig nu så fort jag försöker att mig på att ens tänka på att böja eller stödja på benet. Herreguuuuuuud så tröttsamt!! Jag som skulle börja mitt nya liv idag, med träning som ett dagligt inslag.
Men tur att jag är flexibel, kan ju lika gärna köra på med min usla, lata livsstil tills knät är helt igen. Vilken otur….

No comments: