Wednesday, July 11, 2007

Rajraj

Onsdag redan. Shit vad dagarna går fort!!
Helgen som gick var bara bra.
Hade snikit till mig semester både på torsdag o fredag. Najs!
Jag o K skulle till Liseberg på torsdagen var tanken. Men det pissregnade ju som vanligt så vi svängde in o shoppade loss på IKEA ist.
Nu får jag snart flytta hemifrån så jag får plats med alla mina prylar…
På fredagen var det så dags för det stora nervpirret;
K blev presenterad för min familj. Han har träffat brorsan o hans fruga innan men det var första gången han tog i hand med store, starke pappa o lilla, kvittriga mamma. Det gick förstås alldeles utmärkt och det gjorde ju inte saken sämre av att allt skedde på stan med fördrink på uteservering följt av middag på Thai med tillhörande Singah, kaffe o konjak, Baileys ännu en drink osv….
Blev till och med efterfest.. De spottar inte i glaset min familj inte.
Det var bara att behålla partymoodet till lördagen då jag var bjuden på 40års kalas. Väldans trevligt med massa god mat, sjukt god tårta (typiskt) och gratis sprit.
Jag fick ett mindre hysterisk fnitterbryt när en av jubilarens släktingar frågade om jag var min kompis dotter.. Hennes min… Jag höll på att kissa ner mig av tillbakahållet asflabb.
Nåja, släktingen hade nog druckit lite väl mycket välkomstbål och inte sett mig på riktigt nära håll, så det är väl inte värt att jag blir alltför katig. Eller så funkar mina svindyra antirynkkrämer på riktigt. Inte värt att sluta med dem alltså.
När jag var på hemväg därifrån ringde en annan kompis mycket lägligt o frågade om jag inte kunde komma och möta upp dem på krogen. Jag var inte speciellt svårövertalad…
Blev uppbjuden av en galning som insisterade på att bugga med mig hur mycket jag än stretade emot. Jag hade barhängskor o en handväska jag vägrade släppa så det var på stela ben jag blev svingad runt på dansgolvet o jag drämde till en och annan normaldansande person med min väska när vi kom farande. Lite impad är jag dock över att den lilla mannen som bjöd upp fick fart på min massiva kroppshydda. Men har man väl fått snurr på fläsket är det ju snarare så att det är svårt att få det att sluta snurra, det märkte jag när jag var på hemväg ett par timmar senare. Barhängskorna var plötsligt mkt svåra att forcera över kullerstenen.
Nu är det snart helg igen o då väntar ännu mer äventyr! Ja, helgen kommer förresten att hålla i sig ett tag för nu ska jag ha två veckors semester!! Jihooooo!
Har dock fått lägga en del resplaner på hyllan, IFALL de skulle ringa o jag får en operationstid, så kan jag ju inte vara allt för långt borta. Men vad gör det när man bor i västkustens pärla, det blir allt rajraj ändå!
Om det bara kunde sluta regna… detta jääääävla regnande!

No comments: