Monday, July 2, 2007

Just another manic monday

Ja, så himla manic är den väl inte kanske. En helt vanlig måndag faktiskt.
Helgen har varit den tråkigaste, eller iaf lugnaste på länge...
På fredagen vaknade jag upp till en ledig, solig dag i K´s säng. En liten kille ropade på pappa inifrån rummet brevid. K skuttade upp o hämtade lillfisarn som fick krypa ner mellan oss. Herregud... det kändes ju... annorlunda måste jag säga.
Vi umgicks på dagen o gjorde en massa sånt där som man gör med barn en ledig dag då solen skiner...
Jag hade ont i magen så jag åkte hem till mig o satte mig i soffhörnan o vältrade mig i självömkan och ostbågar i några timmar.
Lördagen startades med en kopp skållhett kaffe, en brännblåsa på tungan o en ilsken joggingtur. Ja, det stod joggingtur... Min kropp pinnande på i ren o pur förvåning, o röklungorna gjorde sitt bästa för att fylla på med syre. Det gick ganska bra trots allt.
Så följde en massa timmar i soffan med häcken full av Diklofenak stolpiller o en bok i näven. Plöjer igenom "Millenium" böckerna, sviiinbra!
K ringde o sa att han o lillen var i stan o undrade om jag ville möta upp dem, ta en glass o kanske hångla lite. Klart jag ville! Återvände hem ett par timmar senare med lite narig haka o frågade mig själv om jag är så himla barnsugen trots allt...
Så blev det kväll och jag satt hemma, ensam, en lördagkväll, ensam... Shit, jag var ju deppig o lipig innan men det blev ju inte bättre av att höra glada gäng tjoa o tjimma när det knatade förbi på väg till krogen.
Förresten fick jag skylla mig själv för jag hade fått frågan av flera kompisar om jag ville komma förbi, men jag ville att de skulle komma till meeeeej, klappa mig på huvudet o säga att allt kommer att bli bra. Och jag ville sitta där med snoret rinnande o smink i svarta srimmor över kinderna o fulgråta o hulka att "nä, det gör det inte aaaalllllllls" , svepa en flarra rödvin, röka 40 cigg på rad o sedan bryta ihop lite till.
Suck.. jag gick o lade mig istället och petade in gula proppar i öronen o fortsatte läsa. Jag rökte i alla fall säkert 10 cigg. Alltid något.
Söndagen började precis samma som lördagen. Med en joggrunda. Benen var lite tyngre, de undrade väl vad fan som flugit i kärringen. Men de tog mig runt till slut!
Jag var en aning mer aktiv den här dagen o det blev en tur till kompisen för att beklaga mig en stund, och sedan fick trädgården en omgång. Jag struntade i ett klippa gräset, för min granne hade sällskap o de satt o grillade o mös, och jag ville inte störa med mitt oljud.. Kände mig som en fin människa. Kanske var det bara en ursäkt för att slippa..

1 comment:

Helena said...

Hallå goding!
Shit vad roligt att du bloggar! I lööv blogs! Perfekt sätt att hålla sig uppdaterad i alla sina vänners liv utan att behöva spendera timmtal i telefon varje dag!

Kul att hör att du träffat någon! Det låter ju som en riktig pärla;)
Ta nu mod till dig och berätta för honom om ditt FET! Jag skickar massor med positiv energi så ska du se att det blir bra!

KRAMAR!!
//Helena