Wednesday, July 4, 2007

These shoes are made for walking... slow..

Igår stannade jag till på köpcentrat efter jobbet. Med tunga steg gick jag in för att lämna tillbaka ett par vrålsnygga skor jag köpt.
Problemet med skorna var att de helt enkelt var fruktansvärt obekväma. Jag var i affären o provade dem tre gången innan jag köpte dem. De var lika obekväma tredje gången men de var så snygga att jag bestämde mig för att lida pin. Har knatat runt med dem hemma och det stramade i benhinnor o värkte i trampdynor innan jag ens hunnit knäppa färdigt spännena. Bara att inse att de inte ens funkar för barhäng alltså.
Med en klump i halsen lämnade jag ifrån mig skorna men det kändes genast lite lättare när jag tog emot bunten med sedlar. Jag kikade mig omkring i affären o vad skådar jag om inte ett par alldeles ljuvliga pjux som lixom lös lite extra från sin plats i hyllan. Jag låter mig förstås luras o banar mig väg fram till dem. Ahhhh, lika snygga på nära håll. Låter min sandpappriga knölfot glida ner i dem o blir glatt överraskad.. De passar OCH är bekväma. Shit, värsta kinderägget ju! Nu får jag se att de finns i vitt o guld också.. åh nej.. jag som lider av beslutsångest á la massivo! Efter en del velande o provande fram o tillbaka bestämmer jag mig; jag ska tamigfan köpa båda! Ett par i varje färg!
När jag kiver ut från köpcentrat en stund senare bär jag på två par skor, en kavaj, en top, och ett stort flin. I love it!

1 comment:

Mirijam said...

Heeeej!
Å vad roligt att höra ifrån dig igen! Synd att jag missade eran svullardag i påskas men det kommer väl fler gånger antar jag?

Vi...skrivs!?
Massa kramar!