Friday, August 24, 2007

Husvisning

Efter en kaotisk dag på jobbet igår var det skönt att varva ner med grill tillsammans med K, hans son, svärfar o svärfars damsällskap. Underbart med en varm o fin kväll! Var fanns de under semestern när jag som rökare var förpassad utomhus och fick huttra i vinterjacka under ett paraply?
När jag kom hem därifrån tvingade jag mig till att ta tag i min hög med stryktvätt. Det är tamigfan något av det tråkigaste jag vet.. Därför blev inte högen speciellt mycket mindre utan jag strök bara det absolut nödvändigaste, alltså bara de 12 plagg jag packade ner för att jag ska övernatta hos K till imorgon. Jo, jag är en jävel på att packa. 5 par skor, 5 par byxor och 6 skärp var oxå livsnödvändigt att ha med. Jag skulle inte överleva en dag som backpacker. Jo, om jag fick ha min egen sherpa då kanske.
Jag piggade upp strykningen med att sjunga med till Amy Winehouse och dricka ett glas rosé i min ensamhet. Blev riktigt trevligt till slut iaf.

Idag är det dags att gå på min allra första husvisning! Med mig själv som spekulant alltså. Spännande!
Det måste ju vara massor med vuxenpoäng på den! Fast jag släpar iofs med mig pappa som rådgivare o då blir det kanske minus på vuxenkontot trots allt..

No comments: