Thursday, August 9, 2007

Sol sol sol

Äntligen är det solsken o varmt ute!! Synd att jag jobbar men, man får ta vara på de fina kvällarna iaf!
Den här veckan har susat förbi hur fort som helst. Har haft massor att göra på jobbet, gött, då går tiden fort!
Jag har minsann motionerat i veckan tro det eller ej. I måndags blev det en cykeltur på nyrenoverade hojen. Det har ju vart punka på den i en hel evighet o efter min kontrovers med den o pumpen för att tag sedan (då slutade den pumpen avbruten i rabatten o cyklen fick en mesig karatespark, hörde jag anger management??)så fick jag en sprillans hitech pump av bästa pappsen. Hmmm, han verkar tycka att jag ska röra på mig.. Jag pumpade hojen men nä, det var definitivt punka. Efter ytterligare några veckor kom pappsen ut med ett helt nytt däck o slang o hela faderullan o bytte åt mig. Awwwww, så snällt. Ok, jag fattar piken!! Här ska cyklas!
Jag tog mig en tur på sisådär en dryg mil i gassande solsken. Underbart!
Tog ett foto på Lysekil när jag var ute. Ja, det är i motljus o mörkt, jag ÄR en usel fotograf..




På tisdagen hade jag sjukt ont i ryggen... Typiskt. Den tål ju ingenting! Kan bero på att jag är så otroligt otränad nu kanske.... Kanske det var pga cykleturen, men så sa någon att det ju faktiskt kan vara så att cystorna klämmer åt någon nerv så det gör ont i ryggen. Ja, inte vet jag, ont som fan gjorde det iaf.
Jag gjorde ett halvhjärtat försök att bättra på mina förtvinade muskler med lite situps o sånt hemma på altanen men så ringde telefonen o då glömde jag bort alltihop.Träningen alltså, inte det onda. Tack o lov för painkillers!!
Igår var jag en sväng till Line o hälsade på efter jobbet. Hon o hennes man Robert har köpt hus på landet. Jättefint!! Var där o babblade o umgicks en stund och bidrog med det lilla jag kan om trädgårdsväxter, vad som är ogräs o inte. Hoppas nu att jag inte sagt till henne att dra upp ett bonzai träd värt en hel förmögenhet eler så..
När jag kom hem därifrån gav jag mig ut på en långpromenad. Mötte upp K o hans familj som grillade korv vid havet. Såååå mysigt!! Jag åt förstås ingen korv, jag har ju (mjuk)startat mitt nya liv o då är typ bara alkohol o bakfyllekäk tillåtet. Ikväll ska jag nog ta ett glas vin så jag kan få lov att äta glass imorgon. Och röka så klart. Fast det gör jag ju varje dag å andra sidan, trots att jag bara feströker. Everyday is a party! Men jag SKA sluta. Snart..
Jag är hopplös...

No comments: