Friday, January 4, 2008

Inget att ta på mig...

För kanske första gången är det helt sant. Igår provade jag kläder hemma.. Inte kul. De flesta gravida jag vet om har kunnat ha sina byxor långt in i graviditeten, de har haft dem uppknäppta och med en "tubgrej" runt magen som täcker den öppna gylfen. Jag provade de flesta byxor jag har i garderoben igår.. Jo, tjena.. Jag kan ju dra på mig den där tuben om jag vill men brallorna kommer inte längre än till mitten av låren!! De massiva lår som nu gnider emot varandra när jag går. Och står. Och sitter. Jämt.
Är det inte meningen att det är MAGEN som ska växa när man är gravid??
Fast helt ärligt har jag fått en liten bula som jag ÄLSKAR!!
Jag ska anstränga mig att utesluta all skräpmat jag sätter i mig. Det gör inget gott för varken mig eller bebisen, och jag misstänker stark att det kan vara det som gjort att hastigheten på tillväxten av röven spränger ljudvallen.

No comments: