Monday, February 25, 2008

Grovarbete, flärd o karatesparkar

I lördags började jag dagen med ett Pilatespass. Inget jättekrävande direkt, tidigare har jag fnyst lite åt det där mesiga passet som inte ens gjort mig lite fuktig i pannan, men nu fick jag än en gång bevisat att jag är totalt otränad och fick värsta träningsvärken. Gött!

Svettig i pannan blev jag däremot av att släpa in den nyinköpta byrån från bilen. Pjuh.. Borde kanske väntat på att få hjälp med det men tålamod är inte min grej, den skulle in och det nu. På en gång.

På kvällen var det dags för Big mama o sprallan att gå på tjejfest. Jag rotade ivrigt i garderoben men det blev samma outfit som de senaste två gångerna jag var på fest, vad fasen ska man göra...

Så här ser magen ut nu, i vecka 23:





Vi hade supertrevligt på festen. Meningen var att vi skulle badat tunna i trädgården enligt traditionen men det blåste ju så jävligt och regnet öste ner så vi sket i det. Tanterna drack gula änkan skumpa medan jag smuttade på äpplecider o käkade jordgubbar till fördrink / tugg och till middag bjöds det supergod fisksoppa, mums!! När jag släppte dem vid krogen var det svinhög ljudnivå, mycket skratt o jag var allt sugen i kanske en sekund att följa med in en sväng men nä.. jag körde hem istället och det kändes verkigen som ett bra beslut när jag dunsade i säng.

På söndagen blev jag oxå svettig, fast inte heller nu av träning utan när jag skruvade ihop min nyinköpta byrå. Ska jag byta jobb någon gång ska jag bli snickare, fasen vad kul det är att hamra o skruva o bygga!! Jag bar ut den gamla byrån i bilen för att forsla till min avstjälpningsplats här på jobbet. Tack o lov att vi har en hel del tomma utrymmen här där jag kan lagra all min bråte! Gud vad grejjor jag har! Efter ett antal turer fram o tillbaka till tvättstugan, rena lakan i sängen och rena kläder i garderoben svängde jag ihop supersmarrig Thaimat och åt med god aptit.

Mätt o go satt jag o slappade i soffan under kvällen o känner hur sprallan börjar rocka loss i magen. Åh det är helt obeskrivligt underbart att känna. Ännu mer underbart är det nu, för nu kan man känna sparkarna utanpå magen oxå!! Igår kom det en sådan spark att jag tjöt till, det måste vart en rejäl karatespark och jag kände foten tydligt i handflatan!! Jag började asgarva med tårarna rinnande nerför kinderna! Vilken grej! Vilken känsla!! Jag börjar nästan gråta bara jag tänker på det... mitt lilla hjärta..

I natt har jag sovit svindåligt. Jag har börjat får "pirr" från korsryggen och ner i benen. Ungefär som när benet somnat fast utan domningen, bara med pirret. Fruktansvärt obehagligt. Kan kanske ha med min trasiga kota att göra och att den inte gillar den extra belastningen nu...? Jag vet inte... Jag vaknade vid 03,45 i morse och det var stört omöjligt att somna om sedan. Jag vill bara gå runt och stampa eller banka mig på benet för att försöka få bort pirret. Vet inte vad man kan göra åt det, om det går att göra något åt det alls. Får kolla med BM om hon vet. Det kanske är jättevanligt.

1 comment:

Sandra said...

Jag tycker den blivande mamman e jättesnygg i sin outfit! vilka söta babykläder:)
Kram