Monday, February 4, 2008

Helgen som var...

..var riktigt bra!
Det blev en miljon kalorier i form av grekisk sallad, massa oliver, vitlöksbröd, chips, smågodis och mys i soffan till "På spåret" och "Let´s dance" på tv hemma hos Micke i gbg.

På lördagen åkte vi in till stan och shoppade lite. Jag fick med mig ett nitbälte, en vårkappa, underkläder och ett turkost linne bla.
Så oddsade vi på Frölunda och gick på O´Learys o kollade matchen. Gooooo Frölunda!! Samtidigt tuggade vi i oss asgoda burgare med mozarella och ruccola... mmmm. Micke drack öl och jag drack vatten som jag skojade till med en skiva lime.
Efter matchen gick vi på bio och såg... ja vad fan hette den nu då... har glömt, men det var en polisfilm med Joaquin Phoenix och Mark Wahlberg. Nja...sådär. Synd att de alltid amerikaniserar sluten så in i h*e så det bara blir fånigt...
Efter det var den här gravida tanten helt slut så vi åkte hem till soffan igen o slappade innan det var läggdax.
Jag sover fruktansvärt illa för tillfället, och speciellt om jag inte sover hemma i min egen säng, så på söndagen var jag ett totalt vrak som sovit några få timmar under helgen. Stirrade mest tomt framför mig o uppfattade knappt att Micke pratade med mig ens.

När jag kom hem till mig hade några jävla lustigkurrar burit upp ett sånt där "staket" som används som kravallstaket tex... Jorå en sådan stod framför min ytterdörr hemma... amen va faaaaaan.... jag bara flyttade den lite så jag kom in genom dörren och valde sedan att ignorera det, men i morse fick jag en härlig morgongympa med att bära den ner på trottoaren. Nu ska tilläggas att jag har entren på baksidan huset med en ganska lång trappa dit... Gah! Jag är förihelvete gravid, jag ska inte släpa runt på staket som väger bly! Men vad ska man göra, kunde ju knappast låta det stå kvar ju... Morrr

Så vägde jag mig i morse inför eftermiddagens möte hos BM, När jag såg vart den stannade svartnade det nästan för ögonen och jag blev lite skakig i benen... 71 stadiga pannor!! +10 kilo sedan i somras alltså...DAMN!! Men 4 utav dem är sedan operationen, så 6 kilon är graviditetskilon!! Ja, jag tuggar bra jag....

No comments: