Saturday, June 7, 2008

Bränna

Jag brukar inte bränna mig i solen.. men som så mycket annat med kroppen har även det förändrats under graviditeten...
Nu spelar det så klart in att det är så gott som omöjligt att sola ryggen, med den här medicinbollen till mage, såvida jag inte vill stå upp o sola...
Alltså blir man ju sittande med magen mot solen.
Igår tillbringades ett antal timmar vid havet, det blev till ochmed ett premiärdopp däri, och idag spänner huden och skriker röd emot mig i spegeln..
Jag är inte nöjd...
Dessutom var jag korkad nog att bara smörja magen med solskyddsfaktor.. Men jag har ju liksom inte behövt innan så jag tänkte inte så långt. Men, saker och ting förändras som sagt.
Nu är då frågan, vad fasen ska jag hitta på idag?? Ligga hemma på soffan när det är 25 grader varmt och underbart väder ute och krevera av uttråkan? Njae, jag får allt bunkra upp med solskydd och svepa in mig i något tält av något slag så att jag kan vara på stranden idag oxå. O stå o sola ryggen en stund.

No comments: