Wednesday, June 25, 2008

Trött mamma

Tänk att en sådan liten människa som inte kan röra sig ur fläcken på egen hand, inte kan prata och inte kan riva runt o stöka ner (ja förutom att fördela sin avföring till höger o vänster när han har tillfälle på skötbordet) kan ta så mycket tid!
Det tar ju hur lång tid som helst att bli klara på morgonen!!
Att amma tar faktiskt en jäkla tid.. och att byta blöja kan ju vara en riktig parodi..
Idag var vi på jobbet igen. Precis som förra gången tog det en stund innan vi kom igång med något jobb, det skulle förstås ammas o bytas blöja, men nu hade jag laddat med mat på flaskan så det var lite smidigare.
Så var vi på återbesök på NÄL, de skulle ta någon odling på Dante som de inte kunde ta innan pga att han ätit penicillin.
Hörseln kollades klart, den där apparaten pajjade ju när de skulle göra det vid utskrivning... Han kan höra alldeles finfint på båda öronen. Skönt.
I bilen hem var det matdax för Dante igen. Jag trodde fånigt nog att vi skulle klara oss ända hem men nä, han gick från lugn sömn till att vråla så jag trodde stämbanden skulle fara ut på 3 sekunder, så det var bara att stanna och amma på en parkering, sedan bränna iväg till färjan och amma lite till innan vi äntligen var hemma så den lille skrutten kunde få äta i lugn o ro.
Nu sover mitt lilla gosegryn så nu ska kärringen kasta sig i duschen o sedan ska jag nog försöka sova ett par timmar innan jag ska amma igen.
Det är ett heltidsjobb det där ammandet.

No comments: