Tuesday, November 15, 2011

Fortfarande sjukstuga

Dante var inte så värst pigg under dagen igår utan nöjde sig med att glo på tv och läsa böcker hela dagen, med bara korta infall av annan lek.
Febern håller i sig och hostan likaså, även om det inte är så illa som i helgen tack o lov.
Han vill dock inte äta en endaste gnutta mat så vid läggning gjorde jag en flaska välling till honom, och den slukade han faktiskt nästan hela.
Men så kom hostan och all välling kräktes upp igen på sovrumsgolvet i tre , fyra omgångar.
Alltså det där golvet har tagit emot fler spyor än golvet i vilken fyllecell som helst..
Jag kastade sockar, handdukar, lakan, pyjamas, tofflor, ja allt som hade haft minsta kontakt med de där spyorna.
Jag vägrar fanimej spola av kläder och trasor, skölja någolunda rent och tvätta en enda maskin med kräksgrejer till.
Det räcker med att jag måste skura väggar, golv och sängmöbler. Igår fick jag bryta bort en list för att torka bakom. Det räcker.

2 comments:

Sandra said...

Jobbigt det dära med kräks..usch ja..pössa plutt!

Linda said...

Ja, jag är så trött på kräks att jag vill spy ;)