Monday, November 28, 2011

Kalajs från morgon till kväll

Efter lördagens morgongympa åkte vi hem till Jenny för att ha lite adventsfika.
Adventsfika ja, det var vad vi blivit bjudna till men Jenny hade svängt ihop värsta julbordet! Skinka, köttbullar, korv, leverpastej, röbetssallad, potatismos, ostar, vörtbröd, pepparkakor, muffinsar med glasyr, choklad, skumtomtar, julmust och gud vet allt vad hon fixat!
Nom nom nom.
Vi hade köpt med oss julklappar dagen till ära och barnen fick dra varsin lapp med en figur på för att sedan matcha ihop den med en lapp på ett paket. Alla blev nöjda och glada för sin klapp.
Vi vuxna spelade 'vanligt' julklappsspel med tärning. Jag vann ett jättefint blommigt sop/skyffel set, vilket var rena rama jackpotten då jag skulle ha köpt mig ett sånt, mitt gamla har hamnat i garaget..
Vi åkte hem från detta kalas för att svida om och ge oss av på ett nytt.
Dante hann sova en stund på soffan innan han klev i partybrallorna.
Dags att åka på värsta myset hemma hos Therese med familj.
Dante, Wille, Elliot och Lucas fortsatte leken där de avslutat efter jullunchen.
Dantes mamma blev som vanligt mer ilsken och skällde mer på min skatt än vad han förtjänade. Bara för att han inte ville sätta sig och äta exakt i den sekund som jag sa till honom..
Så har man då ångest igen.. Ångest, ångest, ångest.. Detta eviga dåliga samvete..
Men, bortsett från denna incident så hade vi hur trevligt som helst, åt supergod mat och ljuvlig efterrätt.
Jag är så sabla lycklig att jag träffat så förbaskat goa människor och fina vänner!!

No comments: