Monday, November 21, 2011

Härligt avslut på veckan

Jag hade ställt klockan. Vågade inte annat, kanske hade sovit bort hela förmiddagen annars så sent som jag kom isäng efter filmkvällen.
Upp å hoppa och svänga ihop en mjuk pepparkaka att bjuda besöket på senare under dagen.
När den var i ugnen hoppade jag i duschen och var klar lagom tills kakan skulle tas ut igen.
Dags att hämta hem mitt frö.
Vi fikade med mormor o morfar innan vi gick hem och lagade middag.
Med magarna fulla tog vi på oss och gick ut i det underbara höstvädret.
Fram med krattor och skottkärror och satte igång att räfsa löv.
Neverending story det där..
Men sju fullproppade kärror senare var det värsta borta iaf.
Vi busade runt ett tag, Dante älskar att åka i skottkärran så då får man ju piska igång hängröven och köra några varv. Han skrattar så han kiknar och det är som ljuvaste musik för öronen. Vi vände stockar och stenar och kollade in alla läbbiga kryp som fanns därunder. Jag får hejda mig från att inte visa allt för tydligt vad jag tycker om att Dante petar, känner och klämmer på diverse kryp. Ugh. Men, det är sånt man ska göra när man är liten.
Så får man finna sig i att mamman skrubbar händerna med massor av tvål och gnider in dem med handsprit efteråt.
När vi knatade runt därute tutade det på oss och två bilar fulla med vänner o barn kom farande.
Härligt!
Vi fikade en massa och babblade en massa innan det var dags att ge sig av hemåt igen. Tiden går fort när man har roligt.
Jag kunde inte somna när jag gick o lade mig. Klockan var nästan 01 när jag sneglade på den för sista gången. Då lovade jag mig att inte kolla på klockan en endaste gång till och efter vad som kändes som ytterligare en evighet, somnade jag.

2 comments:

Sandra said...

Härlig dag!! Förutom krattandet kanske :)

Linda said...

Ja, fast krattandet kunde behövas med tanke på all den fikan jag pressade i mig.. ;)