Friday, July 25, 2008

Det börjar bli mycket

Jag måste börja packa, jag får ju huset på fredag och även om jag har kvar lägenheten ett tag så ska det renoveras i huset, så jag lär ha fullt upp där och inte jättemycket tid att grejja här hemma på.
Fast jag måste ju ändå hålla undan här oxå, med trädgården o sånt.
I dag kom min granne och frågade om jag kunde tänka mig att ta hand om hans post i två veckor när han är på semester.
"Javisst". sa jag
Så frågade han om jag skulle kunna vattna i hans trädgård oxå... Där är fucking perfect, inte ett ogräs så långt ögat kan se, allt i ordnade rader..
Jag ville säga nej, att det blir för mycket, att jag ska flytta, renovera, har en bebis att ta hand om och jobba, att jag fan inte ens vattnar i min egen trädgård...
Men, detta är mannen som skottat massor av gånger för mig om vintern, mannen som klättrade upp i ett träd och sågade grenar för mig...
"Självklart" svarade jag...

No comments: