Saturday, July 5, 2008

Fullt upp

Igår vaknade Dante 5.15.. Kändes ju sådär att han inte ville somna om igen för det ville verkligen jag göra.
Men jag gav upp och vi klev upp o började göra oss iordning för att åka till jobbet. Vet inte om Dante kanske har ont av värmen för han var ovanligt kinkig, vilket ändå inte är något att gnälla över egentligen, han är världens snällaste.
I vilket fall tog det lååång tid för mig att få oss klara och när vi äntligen var på väg ut genom dörren fick jag en rejäl spya rinande nerför ryggen, så det var bara att börja om igen.
Han var en ängel på jobbet o gosade med mormor o sov gott i sin vagn medans jag stressade igenom det allra nödvändigaste och fick faktiskt en hel del gjort..
Vi var hemma igen vid 17.30 tiden och då var det bara att byta nerspydda kläder till rena och gå på middags bjudning hemma hos kompisen. Där var fullt hus och många barn så jag fick ha järnkoll på Dante så att han inte blev ihjälklämd av ett par ivriga tvååringar med hårda nypor.
Underbart trevlig kväll var det och när vi kom hem vid 23.30 var det lagom till matdax, jag släckte lampan vid 00.30 och somnade som en stock.
Det gjorde tydligen Dante oxå för han vaknade inte o skrek efter mat förrän 5.30!! 5 raka timmars sömn!! Haaaaaaleluja!
Sedan ville han inte somna om men det fick jag väl tåla :-)

No comments: