Wednesday, July 9, 2008

Värsta natten hittills

Dante har knappt sovit alls i natt o jag har så klart fått vara vaken jag oxå då.
Han fick mat mellan 23 - 00.30
Han sov i knappt en timma. Då var det dax för byte av blöja, nerspydd pyjamas och kuddfodral.
Kissade på skötbordet, byte av pyjamas igen.
Fick mat, spydde ner hela sig och mig, tvätt av liten Dante och stor mammakropp, nytt byte av pyjamas.
Sov i en kvart vaknade av att han spydde ner sig igen.
Tvätt av litet barn, byte av lakan och pyjamas (nu till body, slut på pyjamas).
Skrek som en besatt, fick mat igen, somnade i min famn och jag vågade inte röra mig av rädsla för att han skulle spy.
Jag satt i nästan en halvtimma och då skiter han.
Jag kan ju bara inte låta honom ligga med skit i blöjan.
Byte av blöja i ultrarapid för att herja så lite som möjligt med den ömtåliga kräktarmen.
Helt i onödan. Kräktes ner hela sig och skötbordet, kissade dessutom en skvätt oxå.
Byte av body, mycket ledsen Dante vill inte sova. Spyr.
Mycket ledsen mamma vill inget hellre än att lilla Dante ska få sova, få behålla maten och inte ha ont i magen.
Ledsen mamma är ledsen en stund medans jag vyssjar en skrikande Dante och inser att klockan är 7.30 på morgonen....
Byter blöja, torkar ny spya, klär på ny body och brygger en rejäl kanna kaffe och gör mig iordning med Dante på armen i omgångar, han sover faktiskt en kvart här o där.
Var på jobbet ovanligt tidigt idag alltså.
Dante var ovanligt mycket ledsen även idag på dagen, TUR att jag ska till BVC i morgon, och TUR att han har en underbar mormor som kunde ta promenader när jag jobbade. Då sov han gott, tack o lov! Kunde han behöva den lille kraken.
Nu håller jag tummar och tår att kommande natt blir bättre.

4 comments:

Anonymous said...

Puh... Jag fattar inte hur du orkar, blir helt slut av att bara läsa om det ;o)

Tycker du är en riktig superkvinna, som grejar allt, och dessutom jobbar!!

Hoppas du får sova lite inatt nu.

Kram / Sara

Sivan said...

Men åh, stackars liten!!! Hoppas för er bådas skull att det går över snart!

Charlies mamma said...

ååå vad jobbigt! Stackars dig babe o hoppas Dante snart ska hitta sin rytm med mat o sömn.......kommer tyvärr ihåg hur jobbigt det är med en kräkbebis.....KRAMAR

Tjoxen said...

För några minuter sen tyckte jag dante var söt, men nu vet jag inte längre... :P Tur det blev bättre!!