Thursday, July 3, 2008

Hedebyar

Kan man gå från en graviditet direkt in i klimakteriet?
Helvete vad jag svettas! Hela tiden!
Idag när vi var på bvc torkade jag svett ur pannan med underarmen, så där som man gör när man joggat en halvmil typ...BVC tanten sneglade på mig och jag utbrast i ett nervöst pladder:
"Guuuud vad jag svettas, det är jättevarmt här eller? Eller så är det för att jag promenerad snabbt hit, det är ju så hiiiimla varmt ute, eller kanske jag är lite nervös, eller... ja jag vet inte, men svettas gör jag iaf... massor ha haha...ha...öhh"
Bvc tanten tittade på mig o sa:
"ja, jag ser det. Det är kanske varmt här inne"
Själv såg hon jävligt sval och osvettig ut.

2 comments:

Om mig och min mamma said...

Jag har ALDRIG svettats så mycket som de första 2,3 eller va det 4 månaderna (det är lite dimmigt så här ett år senare) efter förlossningen. Det var HELT sjukt. Jag kunde vakna på natten av att jag simmade i mitt eget svett... Nice! Läste någonstans för inte så länge sedan att man brukade svettas mycket efter att man fött barn, det är tydligen mycket slaggprodukter(dvs mer än ungen, moderkaka mm) som ska ut ur kroppen
så sluta skämmas och svettas med stolthet :) du har ju fått barn!!!!

Kramar // u&j

Linda said...

Pjuh! Gött att höra, blev ju nästan orolig :-)
TACK för att du berättar om dina erfarenheter!!
Kramar

(Nu håller jag tummarna att jag svettas ut de resterande kilona till matchvikten, för det är ju "bara" slaggprodukter hehe)