Monday, December 12, 2011

Hello! Is it me your'e looking for?

Jag har ju inte bombarderat bloggen med inlägg precis.. Dante har varit sjuk ju, var med mig på jobbet en dag och var en fullkomlig stålman. Inte ett gnälligt pip på hela dagen. Klart att det hjälper lite att ha Ella här att leka med. Så vill jag hylla bärbara dvd'n lite oxå. Bra grejjer.


Det blev en promenad i solen innan de unga tu slocknade i sjukfåtöljen.



På lördagen var vi på gympan igen. Så himla roligt. Skönt för Dante att få springa lite energi ur benen då vi hade några timmars bilfärd framför oss.

Det var dags att åka och besöka Dantepappan, lillebrorsan, bonusmamma Sandra och bonussyrran Claudia. Vi välkomnades med ett fullutrustat julbord, vin och choklad. Mycket, mycket mysigt! Dante var i sjunde himlen och steg ytterligare då han fick packa upp tidiga julklappar som innehöll en massa polislego! Åhh vad roligt! Han toppade myset med att somna i soffan i famnen på pappan. Så låg de två där o snarkade tillsammans medans mammorna snattrade vidare ute i köket med vin i glaset.

Efter en mumsig frukost och en härlig söndagspromenad bjöds det våfflor med sylt och grädde innan vi vinkade hejdå och gav oss av hemåt igen.
Dante somnade i bilen hem så han var ju inte direkt sömnig när det var läggdax på klockan.. Vi satte ihop lego hela kvällen. Herrejävlar vad bitar... och lite för smått, pilligt och svårt för att Dante ska kunna sätta ihop det själv, alltså blev det min uppgift. Jag tyckte det var riktigt roligt! Dante lekte loss med bovar, polisbilar, polismotorcyklar, polishelikopter och gud vet allt som jag satte ihop. Vi hann inte bygga klart hela polisstationen så idag fortsätter vi. Kul! Tusen tack för den julklappen!

Jag försökte natta fröet vid halv tio.. han somnade halv elva.. inte den piggaste killen i stan i morse precis..

No comments: