Thursday, December 15, 2011

Lusse

Så var lucia över för den här gången.
Igår var det lussefirande på dagis. Dante var pepparkaksgubbe och precis hur söt som helst.
Vi vuxna fick sätta oss i leksalen och invänta luciatåget.
Små ljuvliga varelser kom skridande och sjöng med tunna röster.
Så fort min ljuvliga lilla varelse fick syn på mig såg jag paniken i hans blick och han klängde genast tag i mig.
Vi gjorde ett försöka att få honom att stå framme med de andra barnen, men nej, han blev bara ledsen så han fick sitta i mitt knä och titta på han med.
Så kan det gå.
Efteråt blev det en supermysig fikastund med väldans trevliga föräldrar innan vi gav oss hemåt i mörkret.





Dante, 1½ år gammal. Alltså 2 år sedan... Gud vad tiden går fort..



2 comments:

Sandra said...

Haha känner igen det där!..8 år sen sist för mej..Dexters premiär väntas om 1 år igen :)

Anonymous said...

han var ju urgullig i alla fall <3