Tuesday, December 20, 2011

Jul light.

Jag vet inte riktigt vad det kommer sig, men jag känner ingen större.. ja vad ska jag kalla det.. 'stämning' kanske, kring julen i år..
Visst ser jag fram emot julafton! Jag älskar julafton, med all god mat, familjen som alla är finklädda och stiliga för denna högtid, förväntansfulla inför vad tomten ska komma med och för umgänget, kanske en omgång sällskapsspel, tecknat på tv, varm glögg, fyllda godisskålar, tända ljus i varenda hörn, härliga dofter och väluppfostrade barn med tindrande ögon som proppar i sig alldeles för mycket snask.
Normalt brukar jag pynta lite hemma, hänga upp julgardiner, ställa fram några små tomtar och såklart julgranen. I år har jag inte hängt upp julgardiner, inte gjort ett endaste julgodis, inte ställt fram en endaste tomte, inte stimmat som satan med att fixa en massa sånt där som man ändå tröttnar att se på efter en dag eller två.
Orka.
Igår skurades huset så nu är det klart.
Ikväll ska vi griljera skinkan och imorgon ska vi ta fram granen. Det får vara nog julstök för i år.



No comments: