Tuesday, December 20, 2011

Lägesrapport från tanten bakom gardinen

Efter att det varit fyra inbrott på min gata, och en polisjakt genom min trädgård under kort tid, känner jag mig lite nojig. Jag spanar ut genom fönstret så fort det kör förbi en bil, eller promenerar förbi en människa.
Jag trycker mig nära gardinen och följer med blicken så länge jag kan..
Igår körde det en skum (alltså för mig okänd) bil sakta fram och tillbaka på gatan, den stannade till utanför mitt hus, föraren tände en cig och körde sedan iväg.
Några minuter senare hörde jag ett skrapande ljud och med sinnena på spänn, så hoppade jag till och kastade mig fram till fönstret för att kolla vad det var. Bilen hade bara kört fram till korsningen och stannat där.
Nu körde den iväg.
Hmmm, skumt.
En kvart senare hör jag hur det knastrar i gruset på vägen och jag spanar ut igen.
Polisbilen har stannat på samma ställe som den där skumma bilen stod innan.
Den står kvar i kanske fem minuter innan den kör iväg igen.
There is something fishy goin' on...

No comments: