Tuesday, February 14, 2012

Lite blandkultur

På lördagen har vi ju vanligtvis gympan, men den här lördagen struntade vi i den. Istället tog vi på oss våra kulturkoftor och gav oss av till biblioteket där vi mötte upp ett gäng vänner för att se på barnteater. Det var en omgjord version av den gamla folksagan 'Mäster skräddare' som visades.
Jättemysigt och ungarna tyckte det var väldigt kul, särskilt Elliot som skrattade sitt sköna skratt så att han var halva showen. Urgulligt.
Efteråt jämnade vi ut finkulturen med lite trashkultur och gick till McD för att få lite i magen.
Så var vi ju tvugna att fixa lite underhållning för kvällen oxå så det blev ett besök på gottaffären efter det, där jag köpte lite drygt ett kilo godis.
Jo, på riktigt. 'Det blir billigare kilopris om du köper mer än ett kilo' säger killen i affären när jag väger min påse.
Vad gör jag då? Säger att tack, men ett halvt kilo räcker. Hahaha NOT! Jag fyller förstås på tills jag har ett kilo i påsen och tycker att jag fyndat..
God damn fool.
Vi vinkade hejdå till alla sköningar och hoppade i bilen.
'Ska vi åka och tvätta bilen?' frågade jag.
'Jaaaaaa' tjoade Dante och så blev det.
Där var en sala kö så vi hann smäcka i oss en tredjedel av gottepåsen redan där. S
Sedan mådde jag illa en stund, men det gick över som tur var.
Herregud man vill ju inte att det ska gå till spillo liksom..




No comments: