Thursday, February 2, 2012

Spegel, spegel på väggen där..

Under hösten förra året och fram till strax efter nyår knölade jag i mig diverse kalorität mat, godis och andra sötsaker utan hejd.
Jag rörde mig väl inte mer än nödvändigt heller och den träning som utövades var familjgympan på lördagsmorgonen.
Sedan några veckor tillbaka tog jag tag i de där nyårslöftena, slutade käka godis och skitmat vareviga dag, plus att löpbandet fått jobba en hel del faktiskt.
Man skulle ju kunna tro att jag skulle rasa i vikt eller åtminstone skala av centimeter i omfång.
Ja jag har minskat, EN centimeter runt halsen.
Den här fyrtioårskroppen är en jävla förrädare.

3 comments:

Siv said...

Hahaha, you crack me up! :D

Klart att det har hänt saker med din kropp även om du inte ser det så übertudligt som du önskar.

Fett omvandlas till muskler - vågen påverkas inte. Och cm är svåååra att bli av med men de kommer - håll ut! :)

Jag började träna regelbundet (2-3 ggr/v) för ca 1.5 år sen och har inte märkt så stor skillnad i cm eller våg. Men jag är mindre sjuk, trött å hängig. Jag känner mig stark, gladare och kroppen mår bättre helt enkelt. Det är sånna vinster du får ta med också! Så kämpa på och lär dig tycka det är roligt så du fortsätter...

Linda said...

Tack för peppen Siv! Jag ska försöka härda ut, jag vill oxå känna mig frisk, stark och gladare! :)

Sandra said...

Haha! du e kul du :)