Monday, February 6, 2012

Virrpanna

Lördagsmorgon såg ut som vanligt med familjegympa på schemat.
Vi är vanligtvis flera kompisar som går med våra frön men med sjukdomar i stugorna var vi ensamma den här gången. ja, det var ju andra på gympan alltså, men inga kompisar att möta upp. Kul var det hur som helst, precis som vanligt.
Väl hemma kastade vi oss i duschen, slängde i oss lite fika, klädde på oss finkläderna, stoppade ner liten i overallen och bäddade sedan ner honom i pulkan. Massor av minusgrader ute så filt och fårskinnsfäll var ett måste.
Vi knallade iväg till kompisen för att gå på kalas.
När vi kom fram och knackade på dörren kändes det liksom lite... fel..
'Är vi tidiga' frågade jag
'Jaaaa, typ ett dygn tidiga' svarade Therese, 'kalaset är imorgon..'
Ähmen fy faen..
Vi fick knata hemåt i kylan igen..
Åldern... det måste vara åldern..

3 comments:

Anonymous said...

HA ha ha!!! Den där kommentaren kommer jag att skratta åt länge.... -Är vi tidiga?
-Ja typ ett dygn....
Du skulle se din min när jag sa det! OBETALBAR!

Linda said...

Hahaha ja herregud.. jag kan tänka mig att jag såg ut som det UFO jag kände mig som :))

Sandra said...

Hahahaha! Känner mej inte ensam hehe