Tuesday, September 18, 2012

Jobbiga samtal

Idag morse när vi gick till dagis höll Dante hårt i min hand, han gick med långsamma steg och lite hängande huvud.
'Jag vill inte mamma' sa han tyst när vi var framme vid dörren.
Vi stannade utanför och pratade lite. Efter en liten stund fick han syn på sin kompis genom fönstret och gick med på att gå in och leka med honom..
Jag fick bita mig i läppen med gråten i halsen.
Idag ringde jag till kummunkontoret för att kolla upp hur man går tillväga om jag vill byta dagis för Dante.
'Inga lediga platser, ställ dig i vanlig kö..'
Fanfanfanfanfan

1 comment:

Mia said...

Måste ju finnas "genväg" för barn som mår dåligt?! Kontakta BUP så kanske de kan rekommendera att han ska få byta. Finns det privata dagis? Kontakta rektorn och så får väl hon lösa problemet! Så svårt får det inte vara!!!!