Monday, September 3, 2012

Kräftskiva

I lördags var det dags för den årliga kräftskivan i Säve.
Vi var 90 pers som stojade och hade hur kul som helst. Precis som vanligt.
Dante var med i en 'käka godissnöre fortast utan att hjälpa till med händerna' tävling.
Minst av de tävlande stod han i mitten och tuggade för allt vad den lilla munnen klarade av.
Så bet han av snöret..han blev stående och tittade på de andra barnen som tuggade febrilt, han flackade osäkert med blicken.. jag knäböjde framför, 'ta du upp snöret igen och fortsätt'. Han kastade sig i min famn och storgrät.
' Men jag får ju inte ta det med händerna.. mamma jag förlorade' åh så ledsen han var..
Lilla älsklingen..
Vi stannade över natten och efter en urmysig frukost med alla andra som sov över satte jag och fröet av mot IKEA.
Man får passa på när man är i närheten liksom..
Så nu är handtagen till köksluckorna inhandlade.
Ja det hade de varit om det inte varit så att jag räknat fel.. det får bli en (tjugofem) tur till alltså.


1 comment:

Sandra said...

Sötnosen där, plutt..o visst är det kul att shoppa "detaljer" innan man ens fått upp ngt i huset! Har massor av grejjer som fortfarande väntar på en viss snickare innan dem kommer på plats ;)..