Thursday, February 14, 2013

Är det inte den ena..

På tisdagen ringde de ifrån dagis. Dante hade otäck hosta, var väldigt hes och lite matt.
Ja, det var bara att lämna de rent löjligt eftersatta högarna här på jobbet och åka och hämta fröet.
Stackars liten hade fått en släng av krupp som han fått vid ett par tillfällen tidigare.
Den låter verkligen helt fruktansvärd den där hostan..
Nätterna är ju som alltid värst och sömnen har det blivit lite si och så med under veckan.
Mormor har kunnat passa sjuklingen, som även fått feber, under dagarna eftersom jag ligger efter en och en halv vecka med bokslut och annat här på jobb..
Tacksamt!
Så jag har vinglat iväg till jobbet och fått betat av högarna och paniken har lagt sig en smula.
Jag har fortfarande förhöjd temp, mellan 37,4 och 37,8.. men skulle inte bli orolig så länge det inte gick över 38.. Nu är penicillinkuren iaf slut så jag hoppas att jag ska vara helt kry ..
I eftermiddag ska jag åka och hämta hem garderoben till hallen! Dags att montera, såga och fixa!



1 comment: