Monday, February 18, 2013

Sjukstuga och byggjobb


Dåskavise vad som finns att rapportera denna grådimmiga morgon.
Jag börjar väl på ett ungefär där jag slutade sist..
Även om Dante var ganska pigg på fredagen så vill man ju ta det säkra före det osäkra, vänta de där timmarna man ska efter sista febertoppen och spendera dagen i hemmets lugna vrå.
På torsdagkvällen  var jag och hämtade garderoben till hallen som äntligen kommit, så den monterade vi på fredagen.
Det tog en himla tid pga att fröet så vansinnigt gärna vill hjälpa till och det får han vansinnigt gärna göra. Men man får inte ha bråttom precis.. Jag var dessutom tvungen att såga i den en del. Anledningen till garderoben i första hand är att aggregatet till golvvärmen sitter på väggen i hallen. Med en massa slangar och rör som går upp ur golvet in i aggregatet så är det ju inte den mest diskreta eller tjusiga prydnad man kan ha på väggen.
Alltså skulle denna döljas med en garderob. Men eftersom det då går en massa slangar och sånt upp ur golvet så var jag ju tvungen att såga ur botten och snickra lite på frihand sådär.
Blev riktigt bra.
Vi blev klara lagom till det var dags att plantera hängröven i soffan, skålen med chips i knät och kolla på Dantes favoritprogram, veckans höjdpunkt, Gladiatorerna.
Det var fredagen det.

No comments: