Monday, February 25, 2013

Grillfika och lek

Fröet ville kolla barnprogram på datorn medan jag fixade frukost.
När han höll på att välja program fick han se något
'Mamma!! Är det där melodifestivalen?? Det vill jag se! Det är mycket bättre än Bolibompa!'
Eh.. I beg to differ men åkej då.
Nu var ju Ralf 'Mustasch' Gyllenhammar med och rev av en bra låt och det var ju riktigt trevligt.



Med frukost i magen drog vi på oss en massa lager med kläder för ännu en dag utomhus.
Vi mötte upp Ryan med kids och Mia med lilla Emmy på Emaus lantgård för en massa lek och bus, korvgrillning och fika i solen. Kallt var det även om solen värmde men urmysigt var det i vilket fall som helst.


Sedan åkte vi hem och värmde oss med köttfärssoppa och knäckemackor med ost. Åh. Så. Gott.
Jag hade lovat mig själv att måla under kvällen.
Jag svek mitt löfte till mig själv. För hundrafyrtionde gången. Typ.
Ikväll! Då ska jag måla! Lovar!

No comments: