Monday, February 25, 2013

Solsken både ute och inne

På lördagen var det ett fantastiskt härligt väder ute.Kallt med strålande sol och knallblå himmel.
Jag kippar efter frisk luft under veckorna då det blir allt för lite av den varan, så på helgen hinner vill jag bara ut och fylla lungorna.
Jag och fröet packade på oss kläder efter väder och gick ut. Bort till lekparken en tur innan fröet gnällde över trötta ben och hungrig mage..
Han brukar vara himla uthållig annars så det var bara att ta honom på orden och vända hemåt igen.
Jag ville absolut inte gå in och eftersom det inte var lunchdags än på ett par timmar fick skatten en banan i ena handen, en smoothie i den andra och placerades i vagnen för en promenad.
Jag är glad att han fortfarande gillar att åka vagn även om han nästan släpar på utsidan nu så lång han blir..
Smidigt är det ju hur som helst.
Alltså började jag vandra lite planlöst medan fröet tuggade i sig sin fika.
Så gäspade han stort..
Så lade han sig tillrätta.
'Somna du om du vill' sa jag.
'Okej'......snaaaaark.


Lelle göbben.. det var väl minst två år sedan sist han sov i vagnen så han var nog redigt trött..
På kvällen vandrade vi ner till Jenny med familj där vi, Therese med familj och Justin och Elliot blev bjudna på smarrig middag och jävla trevligt umgänge. 
Som vanligt.

No comments: