Monday, February 11, 2013

Back at work

Så var tempen på ynkliga 37,4 och har legat där i kring i ett par dagar nu, så jag känner mig nästan feberfri.
Jag är fortfarande matt och orkar ju inte några större aktiviteter direkt men iaf, sitta på en kontorsstol ska jag allt orka med i ett antal timmar. Skönt att vara igång igen, jag är inte skapt för att bara ligga hemma och jäsa, jag blir galen av tristess.
Helgen har varit bra, killen kom på fredagskvällen så han hann med att mysa med mig och fröet till slutet på Galdiatorerna.
På lördag tog vi en promenad, vilket var en kort historia anpassad efter min ork, bort till affären för att köpa ingredienser till att kunna fixa semlor.


Väl hemma igen fixade pojkvännen och Dante semlorna medan jag mest tittade på och städade undan deras stök.
Efter gofika var det mest softande framför tvn innan vi fiffade oss inför kvällens kalas.
Pappa fyllde år och det skulle förstås firas.
Mat och dryck och trevligt umgänge bjöd kvällen på och sent blev det.
Dante somnade i mormors säng och mormor tyckte då visst inte att vi skulle väcka honom för att ta med honom hem utan han fick vara kvar.
Jag och pojkvännen fick oss en sovmorgon på söndagen alltså.
Vi åt en riktig långfrukost innan han var tvungen att ge sig av hemåt igen och jag hämtade fröet.
Så var den helgen till ända och nu ser jag fram emot nästa.. men först ska arbetsveckan klaras av.


No comments: