Monday, May 6, 2013

Effektivt!

Söndag, vilodag? Skulle väl inte tro det!
Vi var uppe i ottan även denna dag och stimmade runt. Jag körde igenom ett kort träningspass. Har helt makalöst ont i ryggen, axlar och knän så jag måste verkligen träna upp mig och få lite muskler att hålla uppe mig med. Inte undra på att man får ont om man är som en jäkla kokt spagetti liksom..
Så fick jag sms från Jenny som undrade om D ville följa med dem till lekparken.
Jo, det ville han ju gärna.
Vi hann att vara ute och cykla en stund innan de kom vid 10,30 och hämtade mitt frö.
Jag satte fart direkt med att göra klart det där avslutet/trappsteget vid lillstugan där min duktiga kille lagt plattor istället för den gamla trätrallen som låg där.
Jo, det blev helt okej faktiskt med tanke på att jag bara går på känn och inte har gjort något sådant innan.



Detta får duga

Så var det dags att lägga på och sopa fogsand över plattorna. Uff! Får göras i flera omgångar men jag hann med ett par stycken.
Mellan sopningarna klippte jag gräset. Årsförsta! Hade glömt hur jobbigt det är att klippa min gräsmatta.. stor och kuperad som den är. Men man får se det som ett träningspass höhö.
Så krattade jag en massa löv och bar en himla massa sly och trädgårdsrens och lastade hela släpkärran full. Ett par pallar som plattorna legat på och Dantes gamla sandlåda åkte oxå upp på släpet för att forslas till tippen.
När det var klart tog jag fram krattan och rensade diket. Vedervärdigt äckligt och samma visa varje år. Undrar om det inte egentligen är kommunen som ska göra det, och jag får nog ringa dem ändå gällande det där diket som utan tvekan behöver grävas ur och det klarar inte jag med en vanlig trädgårdsspade iaf..
Så kom jag på att jag ju behövde måla ytterpanel där fönster och altandörr blivit bytta.
Fram med de grejorna och fick det avklarat. Gud vilken sten som lyftes! Det är ju så satans tråkigt att måla, kladdigt och jävligt.. Så himla skönt att få det gjort.
Dantes trampbil behövde lagas, smörjas och sadeln flyttas så det tog jag tag i när färgburk och stege var undanstädat.
Vid 17,30 tiden då Dante kom hem igen var jag galet nöjd med dagen. Så otroligt skönt att ha fått gjort allt det där!
Jag har sagt det förr och säger det igen, herregud vilken skillnad det är när man är två som hjälps åt, i det här fallet med barnvaktande,  istället för att göra allt själv!
Jag och fröet hoppade studsmatta en stund innan vi gick in för att laga middag och ta itu med alla kvällsgöromål innan det var dags att slänga en värkande kropp men ett belåtet sinne, i säng och tacka för den här helgen.

No comments: