Thursday, May 16, 2013

Sommarstugehäng

Vi tillbringade helgen i min killes sommarstuga tillsammans med hans familj.
Alltid lika trevligt.
Vi sjösatte båten. Sedan fick Dante sitt livs första båttur och kära nån så lycklig han var!
Några galningar badade oxå. Min kille tillexempel. Jag stod och applåderade på bryggan och var lite sugen jag med.. men nä, nästa gång! Fröet badade! Jorå, han rullade sig i vattenbrynet för att bli blöt över hela kroppen, sedan knatade han ut på en liten utstickande 'brygga' och hoppade i. Han trodde det var bra mycket grundare än vad det var och drattade på rumpan, som resulterade i att han doppade hela sig och lite till. Han blev riktigt förvånad kan man säga.


Vi gick en promenad och gjorde detta vedervärdiga fynd. Det var faktiskt två avhuggna (?) vildsvinsben som låg på en gräsäng med två meters mellanrum. Jävla mysko. Jävla äckligt.


Vi tog en cykeltur på små idylliska grusvägar ute i skogen med Dante på pakethållaren. Precis som när jag var liten. Vi stannade till och sa hej på fåren och det var väldigt gemytligt ända tills baggen fick nog och blev lite hätsk. Då fick jag nog och slängde upp fröet på pakethållaren, cyklade i väg med en rivstart och tittade mig över axeln hela vägen tillbaka..


Så spelade vi kubb. Jag och Dante i ett lag mot min kille. Min kille är piketpolis. Fatta hur sabla pricksäker han är.. Jag sa saker som 'gör du verkligen ditt bästa nu?' och 'näe om du inte anstränger dig så slutar vi att spela!' till mitt barn med ilsken röst när han missade de där stubbarna. Jag har ett minne av att jag sparkade ner kungen med foten till ilskna utrop..
Dålig förlorare?
 Parenting fail? 
Bigtime!



På söndagen när vi åkte hem svängde vi inom Dantepappan med familj och sa hej. Drack en kopp kaffe, kidsen lekte, vi kollade in deras byggprojekt så fick vi mat och sedan gav vi oss av igen. Det blev kort men trevligt och bättre än inget.

No comments: