Monday, May 20, 2013

Living on the edge

Helgen spenderades till stora delar uppe på mitt altantak.
På lördagen revs det gamla, skitiga, spruckna åbäket bort och nytt, ljust och fräscht kom på plats. Ett som håller tätt framförallt.

Före
En miljard spik ska bort för att kunna få undan det gamla uttjänta taket.


Taket borta, gör rent, tar bort gamla spik som fastnat och förbereder för nya taket


Efter. 
Nytt tak på plats. Nya skruv ska dit. Många nya skruv. Tapetserarbordet agerar sittbräda/viktfördelare.


Det blåste som bara den och det var inte helt lätt att hantera längder på 5,5 meter, att få upp dem på taket och få dem att ligga kvar. Några frustrerade utrop kom över mina läppar under dagen ska erkännas.
Jag och pappa höll på från 9 på morgonen till 7 på kvällen med endast avbrott för lunch i en halvtimma typ. Man var lite mör vid läggdags kan man säga, särskilt knäna efter att ha suttit på just, knäna typ 75% av den tiden Svullna som bollar var de mina känsliga knän, men det är smällar man får ta. Ännu en sak att checka av på 'to do' listan. Så jäkla gött!

Jag fick solbränna däruppe på taket.. Armen och svanken sved en aning..


No comments: