Friday, May 31, 2013

Heeeej freeedag!

Ännu en vecka som har flugit förbi i rasande fart!
Har haft fullt upp varenda kväll.
På måndagen var det dags för utvecklingssamtal för fröet.
Bara goda omdömen och beröm ännu och jag blir så himla stolt.Och lättad. Så jäkla skönt.
På tisdagskvällen var det dags att fixa frisyren igen. Välbehövligt!
Rände ett varv i affärerna på jakt efter ett par skor till mig. Typ ballerina fast fy fan vad jag inte tycker det är snyggt. Platta skor gör ju att man både går som och ser ut som Charlie Chaplin. Men jag måste ha ett par 'barastoppaifotenvardagsslitochslängskor' så det är bara att hacka i sig.
Så har jag varit på köpcentret för att handla inför helgens barnkalas för fröet.
Igår var vi på köpcentret igen för att jag med lite panik insåg att fröet behöver både badshorts och vanliga shorts. Jävla spring på det där köpcentret.
Jag beställde hem lite kläder via nätet i panik för jag inte hinner ränna i butiker och handla kläder till mig.
Det är ytterst sällan jag beställer via nätet för 9 av 10 gånger skriker jag i frustration över att det inte var hälften så snyggt när man väl fick hem det som på bild och inte fan passar det heller.
Men hör och häpna så passade det riktigt bra den här gången och jag är ett par shorts och en top rikare. Shorts! Det har jag inte använt på tjugofem år.. jag har vansinniga komplex för mina ben, så jag har älskat dessa åren då tights varit ett alternativ. Långbyxor är det annars som används. Aldrig korta shorts eller kort kjol utan tights. Men i år ska jag våga. Fuck feta knän, fuck celluliter och fladdriga lår, fuck fula ben. Nu tänker jag ha shorts. (Ja ja, vi får väl se...)
Alla fall, så har jag haft hängröven full av saker att uträtta och göra hela veckan och det hopar sig lite ännu.
Fast det löser sig nog, det brukar det ju göra.
Måste bara skriva femtioelva listor som jag kan checka av så ska det nog bli bra.

No comments: