Monday, May 27, 2013

Kusinträff och mors dag

På lördagen var det dags att stimma runt och förbereda för kusinträffen som skulle gå av stapeln hemma hos mig.
Jag satte pojkvännen på att klippa resten av gräsmattan medan jag dukade och fixade med tusen andra saker  som jag skulle greja.
Vi hann klart utan stress och hann till och med en sväng till affären för att kolla på skor till min kille. Jag tvingade mig att inte kika på några till mig. Svårt.
Kusiner med respektive började ramla in hemma hos mig vid 14 tiden och snart var vi 19 pers som hade hur trevligt som helst! Våra föräldrar har alltid umgåtts väldigt mycket så det känns nästan som om vi växt upp ihop. Men med åren har vi ju träffats mer sällan av förklarliga skäl och jag har saknat allihop. Jag har sagt under många år att jag skulle vilja ställa till med en träff och nu blev det då äntligen av.
Supertrevligt var det, precis som jag visste.
Vi började med en pajbuffe, sallad och bröd, så blev det kaffe och och en himla massa fika efter det och på kvällen dukade vi fram en gigantisk ostbricka med alla tänkbara grönsaker och frukter till, lägg på en massa snacks på det så har du min meny för kvällen.
Beach 2013 känns lite mer avlägsen just idag..
På söndagen käkade vi frukost länge tillsammans med några övernattare innan vi vinkade av dem och satte igång att röja upp efter kvällen.
Vissa av oss röjde lite mer än andra..
Det är inte den som skriver texten som syns på bilden..


Så gick vi hem till mamma med en morsdagspresent och för att hämta fröet som spenderat natten hos mormor o morfar.
Efter mat och fika åkte vi hemåt och slängde oss på varsin solstol alla tre och slappade en stund innan det var dags för pojkvännen att återvända hem till sitt.


Over and out


1 comment:

Sandra said...

Mysigt med familjen!