Monday, April 14, 2008

Föräldragrupp

Idag var det dags för första träffen med föräldragruppen.
Jag var överlägset äldst av alla. No contest.
Jag var såklart den enda blivande ensamstående föräldern.
Jag var oxå den som babblade mest och hade flest frågor.
Tjejen som satt brevid mig skulle ha om ca 4 veckor. Hon hade inte köpt en enda grej, inte läst en enda sak, inte planerat något alls. Överhuvudtaget.
"nääää, en det löser sig väl...."
Holy shit!
Jag är ju klar. Jag får tvinga mig att INTE bädda i Sprallans säng eller packa väskor. Fast jag vet precis vad jag ska ha med till Sprallan. Har lagt det överst i lådan...
Jag har köpt ny väska till mig, och det ligger en lista på skötbordet på vad jag ska packa ner...
Ju äldre förstagångsförderska desto nojjigare kärring??
Or is it just me??

1 comment:

Anonymous said...

Hejsan,
D var ett helt år sedan...å lite till men jag kommer ihåg min första föräldra träff precis som d var igår. Trodde att jag skulle vara äldst men vi var 4 st födda samma år, en som var 39 och en 36. Idag träffas vi fortfarande (4 st av oss)vi har följts åt och jag säga med handen på hjärtat att jag har funnit några av mina bästa vänner i livet där!

Och det där med att vara ensamstående är på gott och ont....det kommer att visa sig!

STORA Kramar // u :)