Thursday, April 10, 2008

Mina nerver...

Många kvinnor mår ju jätteilla och kräks i början på sin graviditet. Det är ju helt normalt och vanligt. Bortsett från några enstaka incidenter har jag mått jättebra.. fram tills nu.. Igår kräktes jag TRE gånger.. Ingen feber, inget illamående, inte några "magsjukekänningar" utan bara som om maten inte fick plats i magen liksom.. Mycket läskigt och ännu en grej för mig att nojja sönder mig över, för jag tror förstås att sprallan kan bli skadad av detta på något sätt..

4 comments:

Charlies mamma said...

Hua vad obehagligt, det e verkligen så urk att kräkas, men du Sprallan e starkare än du anar, no worries vännen! KRAMAR!!!

Anonymous said...

Halkade in på din blogg av en slump (via gemensamma bekantas blogg). Är oxå gravid i vecka 30. Mådde oxå illa för någon dag sedan men jag klarade mig från att spy. Förstår alla tankar och funderingar du har. Känner verkligen igen mig. Lycka till med allt och håll ut. Bara 10 veckor kvar nu ju :-)

Linda said...

Therese: Usch ja, det var inget vidare, blir nojjig även om det säkert inte är någon fara:-)

Mia: Men åhhh vad skönt att höra!! Är allt en tröst att någon anna oxå upplevt detsamma.
Jag börjar allt bli nervös inför förlossning nu, känner du samma? Ja, BARA 10 veckor kvar!!!Håll ut och lycka till du oxå!! :-))

Sandra said...

Att du mår illa nu tror jag är för att lilla sprallan tar mkt plats i dig och trycker på magsäcken och framför allt upp på mellangärdet. Men det är bara mina misstankar plus att homonerna ändras mkt i dig nu för nu är det inte så lång tid kvar. Kram