Tuesday, April 29, 2008

Info

Igår var jag på informationsmöte på NÄL sjukhus där jag ska föda.
Man fick reda på vart man ska ta vägen när man kommer, ungefär vad som händer och hur det ser ut på avdelningarna osv.
Det var ok, kan ju kännas lite lugnande att man har lite koll.
Kände mig lite ledsen när jag satt där, ensam, omgiven av en massa par.
Ledsen över att vara just ensam, att inte ha någon att luta mig mot när jag känner mig orolig, att det inte kommer att finnas någon som ligger brevid att väcka om allt drar igång om natten, ingen att hålla i handen och få lite ryggmassage av, ja en massa sådana tankar vällde över mig helt enkelt.
Men... det är som det är.
Det är en himla tur att jag har så underbara vänner som står ut med mitt malande.
Och det är en himla tur att lyckan över att vara gravid är större än den ledsna känslan.

1 comment:

Sandra said...

:( Ja, tänk på dina vänner och din familj, de finns där för dig! Nu är det inte lång tid kvar, tiden går så fort! Ursäkta min frånvaro men jqg har inget internet förens den 9 maj igen! Kram o trevlig helg!