Friday, September 26, 2008

Fullt upp hela veckan!

I måndags blev det en tur till öppna förskolan trots allt.
Dante fick sig ett spel och skrek så det skallrade i rutorna, men han var allt jollrig och "snäll" en stund oxå.
Lite fixande hemma blev det på kvällen. Packade upp någon låda osv, men annars lugnt.
På tisdagen jobbade jag hela dagen och Dante hängde i Baby björn.
TUR att jag har höj o sänkbart skrivbord.
Ännu lite fix på kvällen, hängde upp lite tavlor i vardagsrummet. Det börjar bli klart därinne minsann...
I onsdags gick vi och tvättade en massa maskiner med kräktvätt. Helt galet vad tvätt det blir!
På eftermiddagen var det sista gången på Babymassagen Dante ville till och med bli masserad i ungefär 10 minuter. Det var ju roligt eftersom de tog foto på oss in action.
På kvällen gick vi upp och hämtade vår tvätt och passade på att låna badkaret.
Första gången Dante o jag badade i badkar tillsammans. Jättemysigt!
Igår klev jag upp i gryningen för att hinna åka på Babycafé i Lysekil på morgonen.
Jag sover ju inte ändå..
Det var hur trevligt som helst, massa kända människor att snacka med. Det blir definitivt fler gånger!
De har lite olika aktiviteter varje gång, igår var det babymassage.
Jag smet ut med en skriande Dante efter några minuter. Jo, det verkar ju poppis det där med massage..
När vi var klara där mötte vi upp Line för att käka lunch.
Mycket trevligt och mycket gott!
Hade ännu en "skrik incident" på toan på restaurangen. Dante behövde ny blöja...
Inte poppis. Herrejäävlar vad han skrek! Rediga skri ju. Jag var totalt genomsvettig med gråten i halsen och Dante hade blöjan på sniskan och var halvklädd när vi visade oss i resataurangen igen. Usch...
När vi sagt hejdå till Line tog jag en sväng på stan innan jag mötte upp AnnaCarin och Ludwig och fikade i solskenet.
Underbart väder!!
Efter fikan gick vi ännu en sväng på stan och jag handlade en skitsnygg hängare att ha när jag fiffat i grovingången.
Om fem, sex år sådär...
Idag är vi på jobbet igen.
Just nu ligger min lilla skrutt o sprallar o leker i sin vagn så det är bäst jag skyndar mig att få något gjort så länge det varar.

No comments: