Thursday, September 18, 2008

Snabb update!

I går fick Dante sin första vaccinationsspruta.
Lite skrik blev det allt men inte så farligt ändå.
Under tiden vi var där hann Dante spy ett antal kaskader som fick bvc tanten att häpna. Hon fick till och med gå ner på knä för att torka pölar på golvet.
"Det måste vara den där magmunnen".
Jo.. det måste väl det.
Men han går ju upp i vikt som han ska så det är bara att härda ut och tvätta femhundra maskiner i veckan.

Jag har burit takpapp och brädor i flera dagar nu och det tar fanimej aldrig slut!! Idag ska jag beställa en container så jag får iväg skiten. Tänkte ta kärran o köra till tippen själv men då kan jag hålla på ett tag.

I natt har jag inte sovit en blund. Dante har vart otroligt orolig hela natten och bökat, halvgråtigt och velat amma. Han mådde kanske dåligt av sprutan, de kan ju göra det.
I morse dånade ljudet av motorsågar i trädgården igång redan klockan 7. Nu ska 11 stooooooora träd bort! Det blir ljust och fint och så slipper jag och huset att begravas i löv om hösten.

Nu ska jag jobba!

No comments: