Thursday, September 11, 2008

Träningspass

Idag tog jag en promenad till stan.
Det är allt några kilometer..
Bara nedförsbacke dit.
Jag hade tvingat ner röven i ett par jeans. Nöjd med att jag överhuvudtaget kom i dem ignorerade jag att de satt supertajt.
Det gick bra dit, men när jag sedan skulle hem och det var uppför hela vägen i alla kilometrar,ångrade jag mig gruvligt. Jag kunde ju för fan knappt gå med normala steg, än mindre med lite längre steg som man tydligen gör när man går uppför.
Herregud...
Jag hade även på mig min mc jacka i fuskskinn och den lämnar huden i ett flämtande, svettigt tillstånd under sig. Vidrigt.
Jag flåsade med svetten rinnande där jag sköt vagnen uppför backarna, jackan åkte av och jag övervägde seriöst att göra detsamma med jeansen.
Tacka vet jag leggings. Ett tag till...

1 comment:

Sandra said...

Ha ha, jo nog blir man sjukt svettig om ryggen när man använder fake skinn, kan tänka mig hur det rann svett, hi hi.. Gud vad du kämpar på med hus, packning, renovering, Dante o allt! Stålkvinnan blir snart ditt nya namn:) Jag ser fram emot före/efter bilder för du fixar verkligen en massa där hemma!
Ha en fin helg!
Kram