Sunday, September 14, 2008

Tusen tack alla vädergudar!

I helgen har vi lagt tak här hos mig i det härliga vädret.
Jag har rivit papp, lagt papp, sågat läkt, rensat taket på gammal spik, burit brädor o skräp, hamrat o spikat och den gamla kontorsråtte kroppen njöt i fulla drag!
Jag har träningsvärk överallt. Gött!
Efter arbetsdagen igår bjöd jag alla på middag och så fick de presentkort på helkroppsmassage.
Jag borde köpt en till mig själv oxå.
Mina underbara hjälpredor dök upp en aning möra idag. Fri sprit brukar ha den effekten.
Själv festade jag loss på ett glas rött. Mmmm.
Nu har alla åkt hemtill sitt. Taket är inte helt klart men det är iaf på god väg.
Jag är heeelt färdig, men måste nog ta mig i kragen och fortsätta min arbetsdag ett tag till.
Här finns hur mycket som helst att göra.
Bland annat har jag ungefär femhundratusen lådor kvar att packa upp, en driva som når mig till hakan med takläkt och papp som ska flyttas, två högskåp ska skruvas ihop, disk efter dagens människoström, här är skitigare än på en byggarbetsplats. Förresten är det en byggarbetsplats.
Och så min lilla darling förstås!!
Känner för att krypa ner under täcket med honom och bara gosa oss.
Hmmm.....

1 comment:

Anonymous said...

Hej!!
Tycker att det sista lät bra,det är ingen som tar ifrån dig disk och lådor o det e inte jul än hihi.
Kram A-C