Thursday, February 4, 2010

Alltså...

.. jag får ibland känslan av att jag attraherar lite skumliga typer.
Det är väl ändå inte så värst många som kan lägga en uppraggning av en knarkare på soptippen i sin meritlista?
Eller som han jag pratat med på krogen och som dagen efter kom körande i snigelfart i mörkret utanför mitt hus och fick syn på mig "av en händelse".
Eller han som skickade femtusen sms och dök upp i min gamla (lilla) hemstad trots att jag gjort mycket klart att han icke behövde göra sig besvär.
Eller snubben som smsade en massa frågor och komplimanger och hur han önskade att han vågat stöta på mig för 10 år sedan och "kan detta stanna mellan oss e du snäll, för jag vill inte att min sambo ska få reda på att jag smsat dig"
Satans fähund.
Alla dessa charmtroll kan jag lägga i min meritlista.
Bland andra...
Så var det då dags igen...
För några dagar sedan fick jag ett sms som löd:
" Hej. Är du kittlig under fötterna?"
Detta från ett nummer jag inte hade i telefonen.
"Vad e det här för stolle nu då? Måste vara fel nummer" så tänkte jag inte så mycket mer på det.
Förrän idag när jag rensade lite i gamla sms.
Jag fick för mig att söka på numret på Eniro, utan att förvänta mig att det skulle finnas listat.
Men det gjorde det.
Och det tillhör en man som bor i närheten av mig.
Gulp.

2 comments:

Anonymous said...

Visste han inte att du hatar fötter ;-) kram A-C

Mirijam said...

Jag hade ringt honom och undrat vad i helvete han sysslade med. Fast det är ju lätt att säga.