Monday, February 22, 2010

Karlslok

Att gentlemän är ett utrotningshotat släkte är jag medveten om.
Och väldigt ledsen över.
Hur som helst så får det ta mig jävelen finnas gränser för hur ogentlemannamässig man kan bli!
I morse när jag lämnat min skatt på dagis och kör därifrån får jag möte av en bil (karlslok) när jag är mitt i en uppförsbacke.
Han ser mig klart och tydligt redan på krönet av backen, där det även är en infart till en väg, och alltså rejält med utrymme att köra åt sidan.
I backen däremot är det stora snövallar och det är med nöd och näppe möjligt att mötas två bilar där.
Tror ni att den sabla karlsloken stannade på krönet och lät mig köra upp och komma förbi?
Icke!!!
Inte bara fortsatte han att köra, utan han brassade på så att jag fick svänga ut i vallen och stanna!
I uppförsbacke.
Inte ett vevande som tack, inte ett leende.
Ingenting.
Enabart en uppsyn av "Jag är man. Jag har företräde." när han körde förbi.
Vad händer då sedan?
Jo jag sitter fast!!
Det är halt om tusan i backen och eftersom jag var tvungen att köra ut snödrivan så kommer jag ingenstans.
Jag hyperventilerade en stund, svor en lång ramsa samtidigt som jag försökte trixa mig därifrån.
Tillslut gick det.
Jag fick backa tillbaka ner för backen och ta sats för att komma upp igen.
Egotrippad jävla karlslok.

3 comments:

Line said...

Det är faktiskt för jävligt. Men så här ser världen ut. Inte bara i trafiken. Tyvärr.

Rickard said...

Kan meddela att liknande hände mig utanför din gamla lägenhet i Lysekil.. En tant försökte mota bort snöröjningen nästan i toppen av backen men fick ge sig o körde ner igen. Jag vänta på att få åka ner. När lastbilen farit iväg o snöslungan kört åt sidan så börja jag köra neråt. Kom till vallen o det var enfiligt pga all snö. Då kör kärringajäveln ut från skolan, vägen nedanför som e enkelriktad, o börjar köra uppåt. Hon hade två ställen o svänga av efter Jon kört ut. Jag ingen. Jag stanna o undra va hon greja med men hon kördebara vidare uppåt trots att hon såg mig redan från början. sen ställde honsig framför mig o peka bakåt mig att jag skulle fickparkera mellan snövallen och snöslungan. Att jag har få dubb kvar kan inte hon veta men det var med nöd o näppe jag tog mig loss o börja backa. Istället för att låta mig köra in där hon peka så börjar hon oxå köra. Då blev jag helt vild o hängde mig på tutan för jag tänkte inte backa ytterligare tio meter förbi snöslungan... Helt otroligt o jag blev så sjukt arg... jag brukar ändå va hyffsat lugn. Hon titta inte ens åt mitt håll när hon körde förbi... Fast ngt fel måste detvarit när hon försökte mota bort lastbilen o snöslungan från första början.... Så jag vill påstå att båda könen e kassa isf :) Rickard.

Anonymous said...

Tack for intiresny Blog