Tuesday, February 2, 2010

Tacksam

Det har snöat ett par dagar igen. Säkert 25 cm har det kommit här.
För min del får det gärna snöa.
Det är 2:a februari.
Det är vinter.
Jag är trött på alla gnällspikar som "vill ha vår, sol o värme nuuuuuuuuu".
Nu kan man vara ute och leka, åka pulka och ha det tusen gånger roligare än i slasket som det brukar vara här.
Så är det vackert dessutom.
Enda nackdelen är att man måste skotta.
Egentligen tycker jag allt att det är det okej det med.
Men det är stressande om morgonen när man ska till jobb o dagis och har kort om tid att behöva skotta sig igenom en snövall för at komma iväg och man (jag) envisas med att ha tunna klackstövlar på fötterna som man fryser och sladdar runt i under tiden.
Som igår.
Jag skottade undan det värsta av den upplogade snövallen, bara så att vi kunde komma oss ut från gården.
Alltså väntade resten av skottningsarbetet igår kväll när jag o fröet kom hem efter jobb, dagis och en tur till affären.
Men så, som i ett skimmer ser jag min renskottade uppfart när jag svänger in på gatan.
En ängel har varit där och skottat för mig.
En ängel som kallas mormor.

No comments: