Monday, February 22, 2010

Så var helgen avklarad

Helgerna går i flygande fläng!
Lördagen började ju så lagom ljuvligt... men men.
Efter att ha brottat mig ut genom den igensnöade dörren fick jag grävt oss ut ur huset för att kunna skotta bort några ton med snö som stormade ner över oss.
Fröet var med mig ute i några minuter men det bara gick ju inte. Det var allt för kallt, allt för blåsigt och allt för mycket snö för att han skulle kunna vara utomhus.
Kan kunde inte gå i den höga snön, inte andas i blåsten och vara bara ledsen.
Bara att gå in igen alltså.
Jag fick ge mig ut i ovädret igen när han sov middag.
På kvällen blev det melodifestival varvat med OS på tvn.
Melodifestivalen.... det kan ju fan kvitta egentligen.
De flesta låtarna är ju så dåliga att jag måste skämmas bakom en kudde och hålla för öronen.

Igår var det en strålande vinterdag och vägen var plogad så flingan kunde vara med ute och skotta och leka i snön ett par timmar på förmiddagen.
Efter ännu en natt med alldeles för lite sömn var han trött och grinig även denna dag och fick ett hysteriutbrott som hette duga när vi gick in för att käka lite.
Det höll på en stund innan han lugnade sig, bad om en flaska mjölk, som han fick, och så somnade han i mitt knä.
Han sov i tre timmar.
Gissar att han var ganska matt, stackars krake.
När han var nedstoppad i sin säng och jag kom ut igen för att fortsätta skotta sa grannarna att de hade hört hans primalskrin högt och tydligt långt ut på gatan.
Gissar att de hörde mammans avgrundsvrål oxå då, fast det kommenterade de inte..

No comments: