Thursday, February 11, 2010

Uppstånden igen..

Nu börjar vi att återvända till livet igen.
Jag jobbar idag och Dante är hemma med mormor.
Tarzan har fortfarande diarré, fast nu hinner han med en kissblöja inemellan oxå..
När jag ringde dagis i morse sa fröken att det är flera barn där som har diarré och att hon skulle vilja stänga stället och sanera..
Men, varför lämnar man ett barn som inte är friskt och varför säger inte personalen till föräldrarna?
Hon frågade om Dante kommer i morgon och jag vet inte..
Det beror såklart på hur han är idag, men om där finns barn som inte är krya på dagis känner jag ju inte för att lämna dit honom och kanske dra på honom ännu en omgång, hemska tanke.
Vi får se.
Igår kväll somnade skatten lite senare än vanligt och jag blev helt handlingsförlamad när han väl slocknat.
Jag har en hel uppsjö av saker att göra, måla och snickra men jag orkade inte ta mig för något alls.
Lite rotande i garaget och halvhjärtat röj som bara resulterade i att flytta runt lite lådor.
Men nu är det dags att sparka igång hängröven och ta tag i renoveringen igen.

No comments: